شناسهٔ خبر: 172544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان ایلام:

۲۰۰ دستگاه تهویه و مه‌پاش در پایانه مرزی مهران نصب شد

اقدامات پایانه مرزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ۲۰۰ دستگاه سیستم جت فن( بادبزن برقی) تهویه و مه‌پاش در پایانه مرزی مهران نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه مرزی شهید سلیمانی و پایانه مسافربری برکت، اظهار کرد: پایانه برکت شهرستان مهران بزرگ‌ترین پایانه نقل و انتقال مسافربری کشور بوده که عملیات اجرایی آن از ۲ سال گذشته توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز شده است.

وی افزود: نصب ۱۰ هزار مترمربع سایبان دائمی، توسعه احداث سالن جلسات عمومی و تکمیل ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مسافربری برکت از جمله اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات بهتر به زوار در این پایانه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه در ایام منتهی به اربعین حسینی روزانه ۳۰۰ هزار نفر در پایانه مسافربری برکت مهران از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، یادآور شد: بخشی از فاضلاب پایانه برکت تعویض شده و برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی کانال‌های هدایت آب در حال احداث است.

چشمه خاور بیان کرد: احداث ۱۶ باب اتاق استراحت در محل زائرسرای شماره یک پایانه برکت برای استقرار کارکنان، تکمیل نمازخانه، فضاسازی و تبلیغات محیطی پایانه برکت از دیگر اقدامات انجام شده در پایانه مسافربری برکت است

وی به اقدامات انجام شده در پایانه مرزی مهران اشاره کرد و گفت: احداث ۱۲هزار مترمربع سنگ فرش محوطه، روکش آسفالت ۶ هکتار داخل محوطه، بازسازی ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و نصب بیش از ۲۰۰ دستگاه بادبزن برقی (جت فن) و مه پاش از جمله اقدامات انجام شده در پایانه مرزی مهران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام ادامه داد: احداث جاده پدافندی به طول ۷/۵ کیلومتر، اجرای بیس به میزان بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، آسفالت بیش از ۱۲ هزار تن به همراه احداث هفت دستگاه پل بزرگ و کوچک با اعتبار۳۲۶ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در پایانه مرزی شهید سیلمانی است.

چشمه خاور افزود: سال گذشته ظرف مدت ۲۵ روز پنج هزار متر مربع سایبان در پایانه مرزی مهران احداث شد که امسال هم ادامه این کار توسط پیمانکار در حال انجام است.